10.10.08

18

Ik was nog dienstplichtig en werd ik op mijn 18e milicien. Een paar maanden ABL-leven, is iets anders dan niets doen. Gemakkelijk werd het niet, alvast voor mijn oversten ;-). Het duurde maar liefst drie maanden vooraleer ik mijn eerste vrij WE kreeg. Daarvoor werd ik continu gestraft. Ik zei het al, ik verdraag geen autoriteit.
Om mij te "pesten" werd ik, na wat ze een opleiding noemden, naar Flawinne gemuteerd. Ik kwam er in een kazerne van paracommando's terecht. Ik had er de tijd van mijn leven. Mijn job bestond erin om de parachutes van officieren te plooien en voor sprongen klaar te maken. In het begin keken ze erop toe dat ik mijn "job" goed deed. Naderhand niet meer. Ik werd zowaar de choucou van de officiers en miste zo goed als geen enkele feest waarin eten, drank en vrouwen in overdaad aanwezig waren.
Ik leerde er ook te springen en haalde mijn brevet parachutist. Tegen alle regels in omdat ik er geen recht op had, maar ze konden mij niets weigeren, ook omdat ik veel wist ;-). Het was er zo OK dat ik tot twee keren toe voor één jaar bijtekende en dus voor die periode beroeps werd. Elk zijnen "studententijd", met het voordeel dat ik ervoor betaald werd ;-)
Het is in de buurt van St-Hubert dat ik met Georgina op WE ging. Ik had een leuke B&B gereserveerd met als bedoeling goed te eten, rusten en wandelen. Wat mijn schat niet wist, was dat ik een duo-spong geregeld had. Veel tijd om "tegen" te werken had Georgina niet want voor ze er erg in had, sprongen we van 4000m hoogte naar beneden.
Mijn liefste genoot ervan, het werd een onvergetelijk WE ;-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

4000m. Dat is serieus van de grond gegaan. Respect.

ronny zei

thx man it was ;-) whoa !

Anoniem zei

Ik zie dat je al thuis bent...
Slaapwel x

Anoniem zei

Ahum,
Bij mijn weten moet je al kunnen springen voor je parachutes mag plooien.
De kwaliteitstest is immers simpel.
Ze pikken er één uit die jij hebt geplooid, je krijgt hem aan en je mag gaan springen.

@Georgina,
Laat U niet met valse verhalen imponeren.

ronny zei

@ G : goed geslapen georgina, dank je wel ;-)

@ P : in het belgisch leger is alles mogelijk

Moosability zei

Wie zat vanachter?